"Deras app ska få föräldrar att mötas"

Tim Schulz och Daniel Tovesson, två av grundarna till Bej. Foto.

Sydsvenskan har skrivit om LU Holdings portföljbolag Bej, som vill bygga Sveriges största nätverk för föräldrar.

Bej utvecklar en social plattform för gravida och nyblivna föräldrar. Sedan lanseringen i slutet av juli har användarantalet utökats successivt, skriver Sydsvenskan:

– Vi har nu cirka 4 500 användare, vilket vi är ganska nöjda med. Vi hoppas kunna växa stadigt och målet är att ha 10 000 användare nästa år. Vi börjar med Sverige, men framöver tänker vi att det kan utvidgas till andra länder som Danmark, Norge och Tyskland, säger Tim Schulz.

Appen är än så länge gratis att ladda ner och teamet jobbar med att lägga till nya funktioner efter hand. Målet är att bygga det största nätverket av föräldrar i Sverige.

Läs hela artikeln hos Sydsvenskan