Innovationskontor Syd

Innovationskontor Syd etablerades våren 2010 för att öka kunskapsöverföringen mellan akademi och samhälle i södra Sverige.

Lunds universitet och LU Innovation är värd för Innovationskontor Syd, där kompetens och nätverk samlas även från Blekinge Tekniska Högskola och Högskolan Kristianstad. Ambitionen är att stödja nyttiggörandet av kunskapstillgångar genom kunskapsbyggande och finansiering för innovationsaktiviteter.

Innovationskontor Syd strävar efter att:

• Facilitera etablering av innovationsverksamhet vid alla ingående lärosäten
  • Utveckla samverkan, och lärande, för affärsutvecklarna vid lärosätena
  • Utveckla instrument för att accelerera projekt i tidiga faser

Kontakta Innovationskontor Syd

Blekinge Tekniska Högskola

Kennet Henningsson
E-post:
kennet [dot] henningsson [at] bth [dot] se (kennet[dot]henningsson[at]bth[dot]se)

Högskolan Kristianstad

Truls Bretz
Business designer - Krinova
E-post: truls [at] krinnova [dot] se (truls[at]krinnova[dot]se)
Tel: 0738-53 24 01

Lunds universitet

Se affärsutvecklare för ditt ämne här.