Scientific EdTech får stipendie för innovativ affärsidé

Portföljbolaget Scientific EdTechs grundare Martin Hassler Hallstedt har tilldelats ÅForsks Entreprenörsstipendie 2019.

Scientific EdTech utvecklar en programvara som kombinerar KBT och inlärningspsykologi med speldesign för att lära ut matematik för elever i lågstadiet. Bolaget grundades 2017 av KBT-psykologen Martin Hassler Hallstedt tillsammans med Henrik Rosvall och LU Holding. Idag sitter bolaget i Ideon Innovations inkubator på Ideon Science Park.

Som en av tio utvalda entreprenörer har Martin Hassler Hallstedt mottagit ÅForsks Entreprenörsstipendie 2019. Stipendiet om 200 000 kronor syftar till att stötta entreprenören att förverkliga sin affärsidé.

Den gemensamma nämnaren för stipendiaterna är att de driver spännande och nytänkande företag som utvecklats inom det akademinära ekosystemet för innovation som inkubatorer, science parks eller innovationskontor vid högskolor och universitet.

Tekniken- och tjänsterna som ligger till grund för de 10 utsedda entreprenörernas idéer har förankring inom forskning och utveckling med hög innovationshöjd.

ÅForsk Entreprenörsstipendie delades ut av stiftelsen ÅForsk på Swedish Incubators & Science Parks årliga konferens Sveriges Innovationsriksdag, som i år hålls i Karlskrona.

Se hela listan över de 10 innovativa entreprenörerna här.