Program: Elevate — Gör dig redo att ta in kapital på tre månader

Många innovatörer behöver kapital för att förverkliga sin vision. Elevate hjälper tidiga startups från Lunds Universitet att förbereda sig för en första investering. Förvänta dig ett program med högt tempo, många möten och gemensamt lärande.

Man presenterar framför publik

Under Elevate kommer du:

•  Träffa investerare under våra “Guest and Pitch” sessions
•  Ha regelbundna träffar med våra innovationscoacher
•  Få tillgång till vårt coworking space i Venturelab
•  Delta i ett bootcamp för att bygga ditt 5min investor pitch deck och utveckla pitchen samt innehållet genom feedback och peer-to-peer learning genom hela programmet.
• Pitcha under Demo Day, vårt avslutande event där du har chansen att visa upp din vision i ett rum fullt av aktörer från ekosystemet, andra startups och investerare.
• Bli en del av community bestående av andra grundare och få löpande stöd, resurser och nätverksmöjligheter.

Efter Elevate kommer du:

•    Ha ett färdigt pitch deck
•    Ha pitchat för investerare
•    Ha ökad kunskap kring vad som krävs för att få en investering och vad investerare letar efter.
•    Ha ökad förståelse för vilka finansiella medel som är relevanta för dig.
•    Ha ett utökat nätverk bestående av t.ex. investerare, affärsänglar och inkubatorer.

Vad våra startups säger:

"Elevate gav mig självförtroende när det gäller att utveckla en bra pitch och nätverk av kollegor och vänner." - Tania Ramos-Moreno, Strominnate Therapeutics

Bild på forskaren Tania Ramos-Moreno

Sedan start 2020 så har:
>43% fått investering under eller efter programmet
>90% har tagit in mjuka medel
9 av 10 deltagande startups är fortfarande aktiv

Fyra uppradade loggor från företagen Skosh, Visslan, Strominate Therapeutics och Spec Imaging

Redo att accelerera ditt startup?

Frågor? Maila annika [dot] lindstrom [at] innovation [dot] lu [dot] se

Svartvit bild på universitetsbyggnad

Längd

3 månader