Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Akribian

Akribian logotyp och skolbarn som arbetar framför datorer.

 

Martin Hassler Hallstedt är utbildad KBT-psykolog har under flera år forskat kring inlärning och pedagogik, vilket resulterade i ett pedagogiskt upplägg för inlärning av grundläggande matematikkunskaper under de tidigaste årskurserna i skolan.

Han startade Scientific Edtech, som sedan blev Akribian, och har tillsammans med sitt team utvecklat ett digitalt inlärningsverktyg som grundar sig på spelifiering – en app med planeter fyllda med matteövningar och fokuserar på att lära ut basfärdigheter i matematik. Det hjälper särskilt elever som behöver extra stöd för att hinna ikapp sina kompisar. De första omfattande studierna utförda på testskolor tyder på att elever i åk 1 lär sig effektivare med Akribians matteapp, jämfört med befintligt läromedel.

 

Akribians webbplats

 

 

Läs mer

Kort om Akribian

Utvecklar digitalt inlärningsverktyg inom matematik med hjälp av inlärningspsykologi, KBT och spelifiering.

 

Grundare Martin Hassler Hallstedt.

Portföljbolag sedan 2017.

 

Portföljansvarig LU Holding:

erik [dot] larsson [at] innovation [dot] lu [dot] se (Erik Larsson), telefon +46 76 771 88 66

Av de 92 startup-bolag med innovativa affärsidéer som Vinnova tilldelar stöd, har nio koppling till LU Innovation eller ...