Suturion vinnare i MedLim Accelerator

Suturion logotyp

Suturion, som tillverkar en unik symaskin för kirurgiskt bruk, har under våren deltagit i ett accelerator program för Medtech startups, kallat MedLim.

Acceleratorprogrammet MedLim är återkommande program som drivs av ett konsortium i Limburgregionen i Holland. Nio europeiska bolag var utvalda att delta och har under våren fått både utbildning och tillgång ett nätverk relevanta för ett Medtech startup.

Programmet avslutades med ett pitchevent där alla bolag fick möjligheten att presentera sin idé och planer för en panel och inbjuden publik. Suturion var ett av två bolag som valdes ut som vinnare och får under hösten åka till Limburg i Nederländerna för att fördjupa diskussioner och rådgivning samt universitetssjukhuset i Maastricht samt möjliga investerare.

Suturions webbplats