Säg hej till Emma

Emma Nordell. Fotograf Johan Persson.

Vi är jätteglada att presentera vår nya affärsutvecklare på LU Innovation – Emma Nordell.

Vem är du då?

Jag är en affärsutvecklare från Lund som hittills hunnit med en civilingenjörsexamen med inriktning livsmedel och många år med innovationsutveckling. Och tre barn!

Vad ledde dig hit?

Jag blev rekommenderad att söka tjänsten från tre olika håll samtidigt – en professor, en vän och en nuvarande kollega – så jag såg det som ett gott tecken! Jag har arbetat i livsmedelsbranschen det senaste decenniet och har samarbetat med väldigt många startups och forskare. Nu ser jag fram emot att få möta idéerna i ett tidigt skede – och att få stötta projekten från forskarnas perspektiv.

Vad kommer du göra på LU Innovation?

Jag är en av flera affärsutvecklare i life science-teamet, och mitt fokus kommer att vara på livsmedelsinnovation. Lunds universitet har en lång historia av forskning inom livsmedel och branschen är stark i regionen. Jag kommer att stötta forskare att omvandla deras projekt till framgångsrika innovationer.