Preglife förvärvar majoriteten av aktierna i portföljbolaget Bej Technologies

Bej logotyp och bild på litet barn.

Bej, LU Holdings portföljbolag som utvecklat en social plattform för föräldrar, fortsätter sin resa tillsammans med Preglife, den ledande gravid- och barnappen i Europa.

Bej grundades i början av 2020 av Anna Schulz, Daniel Tovesson, Fredrik Siemund och Tim Schulz. Sommaren 2020 lanserade de en app som hjälper föräldrar att få kontakt med andra föräldrar i sin lokala omgivning. Idag används appen av cirka 7 500 föräldrar runtom i Sverige.

– Vi har haft många idéer för att göra Bej-appen ännu mer användbar för föräldrar, men nu, med Preglife-teamet och varumärket vid vår sida, känner vi verkligen att vi har resurser för att snabbt göra våra idéer till verklighet och få appen att växa, säger Tim Schulz som tillsammans med Daniel Tovesson kommer att fortsätta vara delaktiga i Bej.

Preglife’s tjänst vill stärka föräldrar från ett tidigt skede av graviditeten och under föräldraskapet. Preglife’s vd Tobias Meschke säger till Di Digital att han följt Bej på avstånd de senaste 12 månaderna och är mycket imponerad av vad bolaget har uppnått hittills.

– Det känns som en mycket bra möjlighet för Bej som nu får ett starkt varumärke att fortsätta växa tillsammans med, säger Rickard Sjöström, portföljansvarig på LU Holding.

Kort om Bej

Social plattform för gravida och nyblivna föräldrar.

Grundat av Tim Schultz, Daniel Tovesson och Fredrik Siemund.

Portföljbolag sedan 2020.

Portföljansvarig LU Holding:

rickard [dot] sjostrom [at] innovation [dot] lu [dot] se (Rickard Sjöström) telefon 46 76 842 03 95