Men hallå Johannes!

Johannes Ramberg.

Den som tittar noga ser ett nytt ansikte på LU Innovation och VentureLab – Johannes Ramberg!

Vem är du då?

En glad 28-åring som nyligen återvänt till de skånska myllorna efter en studiesejour på Chalmers i Göteborg. Träning, resor (när det nu går), mat och historia förgyller mitt liv tillsammans med häng och äventyr med vännerna. Nyfikenhet och en vilja att utvecklas och hjälpa andra är starka drivkrafter och när jag tenderar att nörda ner mig i någonting så vill jag gärna dela med mig av det till andra, oavsett om det gäller mitt senaste försök på napolitansk pizza eller de senaste nyheterna från Vinterstudion.

Vad lockade dig med innovationsutveckling här på LU?

Jag kände att LU kunde lära sig ett och annat från Chalmers… skämt åsido! LU är ett fantastiskt lärosäte fullt av visioner, drivna studenter och forskare och där det känns som att allt verkligen händer. Jag vet av egen erfarenhet hur viktigt det är att få rätt stöd och hjälp tidigt i innovationsprocessen och det vill jag hjälpa studenter och forskare med, att få rätt stöd och support för att ge bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Att främja innovationer och bidra till att de kommer samhället till nytta är något som verkligen driver mig, att få göra skillnad, och därför känner jag att det är en ynnest att få förmånen att arbeta på LU Innovation tillsammans med grymt kompetenta kollegor och möta drivna, fantastiska människor varje dag.