"Lundabaserad matematik-app redo för internationell marknad"

Teamet bakom Akribian.

Portföljbolaget Akribian, tidigare Scientific EdTech, släpper snart en betaversion av sin matematikapp och siktar mot den internationella marknaden, skriver Sydsvenskan.

Akribian startades med ambitionen att utveckla en helt ny pedagogisk app som lär barn matematik genom att kombinera vetenskapliga inlärningsmetoder med speldesign. Appen bygger på grundaren Martin Hassler Hallstedts doktorsavhandlingi psykologi, där han visar att barn som tränar matematik med hjälp av ett KBT-baserat (kognitiv beteendeterapi) program kan förbättra sina matematikkunskaper med upp till 60 procent.

Sedan tidigare har Akribian ett partnerskap med spelbolaget Massive. I somras tog Akribian in kapital, och senare i höst lanseras den nya versionen av appen via en Kickstarter-kampanj. I början av nästa år siktar företaget mot den internationella marknaden.

Läs hela artikeln på sydvenskan.se