ApoGlyx årets NLSInvest Rising Star

Michael Rützler, vd ApoGlyx.
Michael Rützler är vd och medgrundare till ApoGlyx.

Under årets upplaga av den pan-nordiska konferensen Nordic Life Science Days (NLSDays) utsågs LU Holdings portföljbolag Apoglyx till årets Rising Star inom Biotech/Pharma.

ApoGlyx utvecklar en behandling mot sepsis med hjälp av aquaporin-inhibitorer, som har upptäckts spela en betydande roll för cellsignalering i immunsystemet. Företaget är grundat av Per Kjellbom, professor Kemiska institutionen vid Lunds universitet, samt Søren Nielsen och Michael Rützler, Aalborg University och har funnits i LU Holdings portfölj sedan 2008.

Utmärkelsen NLSInvest Rising Star Award sållades fram bland 150 nordiska företag och sponsras avSwedenBIO och BioInnovation Institute.

Läs hela pressreleasen på SwedenBIOs webbplats

ApoGlyx webbplats