Vi söker Affärsutvecklare & Inkubatoransvarig

Vi letar efter viktiga medspelare i innovationsarbetet vid Lunds universitet! Just nu söker vi en affärsutvecklare Life Science och en Inkubatoransvarig på VentureLab.

LU Innovation är Lunds universitets innovationsverksamhet. Vår uppgift är att genom framgångsrikt nyttiggörande av kunskap vid Lunds universitet bidra till hållbar tillväxt i Sverige. VentureLab är en del av LU Innovation och har som uppgift att inspirera till entreprenörskap och hjälpa studenter att förverkliga sina idéer.

LU Innovation är en arbetsplats med höga ambitioner och högt ställda förväntningar och våra medarbetare får stor frihet i att planera sin tid för att uppnå våra mål. Hos oss är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till olika miljöer och kulturer och skapa kontakt med nya människor. Du skapar resultat och trivs med att arbeta självständigt men är samtidigt teamorienterad och har en god förmåga att få människor att arbeta tillsammans. Du är lyhörd och fokuserar på lösningar snarare än problem. Vill du bli vår nya kollega?

Just nu söker vi:

Affärsutvecklare inom området Life Science
Du bidrar till skapandet av en varaktig innovations- och kommersialiseringsstruktur i universitets forskningsmiljöer, inkl. processer och verktyg för screening av potential, styrning av projekt, identifiering av kunder och samarbetspartner, sammansättning av team, marknadsverifiering, licensiering, bolagisering och kapitalanskaffning. Du har integritet, en hög social kompetens och du skapar resultat.

Inkubatorsansvarig på VentureLab
I VentureLabs inkubator sitter ett 50-tal studentdrivna projekt med ett 80-tal studenter från olika utbildningar som arbetar med affärsidéer inom en mängd områden. Det är ditt jobb att vara ansvarig för att inkubatorn är en fungerande och inspirerande miljö för våra studenter både vad gäller den fysiska lokalen, de stöd vi erbjuder och den sociala sammanhållningen mellan studenterna. Du är nyutexaminerad, utåtriktad och initiativtagande.

Din ansökan skickar du genom Lunds universitets rekryteringssystem (följ länkarna ovan), senast den 2 juni.