Scientific EdTech startar samarbete med Massive

Portföljbolaget Scientific EdTech har utvecklat en matematik-app för barn mellan 7-9 år, som på ett effektivt och roligt sätt lär ut grundläggande matematikkunskaper. Nu startar de samarbete med speljätten Massive.

Martin Hassler Hallstedt är doktor i psykologi och har under flera år forskat kring inlärning och pedagogik, vilket resulterade i ett pedagogiskt upplägg för inlärning av grundläggande matematikkunskaper under de tidigaste årskurserna i skolan. Appen bygger på kognitiv beteendeterapi (KBT). Han grundade Scientific EdTech tillsammans med Henrik Rosvall under 2017, med LU Holding som delägare.

Samarbetet med Massive innebär bland annat att bolaget får använda sig av Massives testlabb för att studera hur barnen reagerar när de använder appen. De kan också hjälpa till med till exempel hur navigationen i spelet ska funka, belöningssystem och vilka karaktärer som ska finnas i spelets värld.

Läs artikel på DiDigitals webbplats

Läs artikel på Sydsvenskans webbplats

Läs Massive's blogg (på engelska)