LU Innovation söker en senior affärsutvecklare!

LU Innovation är en arbetsplats med höga ambitioner och högt ställda förväntningar och våra medarbetare får stor frihet i att planera sin tid för att uppnå våra mål. Vi söker nu en Affärsutvecklare inom området Teknologi, med fokus på Mjukvara.

Du blir en viktig medspelare i innovationsarbetet vid Lunds universitets, med fokus på mjukvara och mjukvarutjänster (SaaS). I arbetsuppgifterna ingår att tillsamman med våra forskare och studenter arbeta med hela värdekedjan från uppsökande arbete i forskningsmiljöer till framgångsrika innovationer, såsom stöd och coachning vid screening av potential, identifiering av kunder och samarbetspartner, sammansättning av team, marknadsverifiering, licensiering, bolagisering och kapitalanskaffning.

Du är en del av LU Innovation och du har tillgång till den kompetens, verktyg och medel som behövs för att utveckla affärer. Som affärsutvecklare kommer du att ha en central roll i att säkerställa att de kommersialiseringsprojekt som startas blir framgångsrika. Du arbetar med hela processen: uppsökande arbete, coachning, marknadsverifiering och kommersialisering.

Forskningen inom området bedrivs inom flera av universitetets fakulteter, samt till viss del även i Malmö och Helsingborg. Du kommer att ha arbetsplats på LU Innovation samt ute i verksamheten, för att säkra den nödvändiga närheten till forskarna.

Läs hela platsannonsen här