Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Avslutande pitchtävling på populär kurs

Under våren har ett antal doktorander fått grundläggande kunskap om entreprenörskap, innovation och kommersialisering av forskning. Finalen var en övning i att presentera och sälja in sin idé.

När det var dags att avsluta doktorandkursen Commercialize your Research, bestod sista dagen precis som tidigare år av en pitchtävling. Kursdeltagarna fick praktisera sina nya färdigheter och tillsammans rösta fram en vinnare. Bästa pitch, som Hamid Behjat stod för, belönades dessutom med 5000 kr.

Hamid Behjat är doktorand vid Institutionen för Biomedicinsk Teknik och har de senaste åren forskat kring Alzheimer. Projektet han pitchade, eDAD – Early Detection of Alzheimer’s Disease, handlar om att kunna upptäcka Alzheimers i ett tidigt skede med hjälp av regelbundna MR-undersökningar av hjärnan.

Det är femte året som LU Innovation tillsammans med Sten K. Johnson Centre for Entrepreneurship ger kursen Commercialize your Research. Kursen ges inom ramen för Interreg-projektet Science for Society och målsättningen är att ge deltagarna en introduktion till entreprenörskap, innovation och kommersialisering av forskning genom föreläsningar och praktiska workshops. 

 

För mer information se kurshemsidan eller kontakta fredrik [dot] edman [at] innovation [dot] lu [dot] se (Fredrik Edman).