Fredrik Edman. Fotograf Johan Persson.

Fredrik Edman

Patentrådgivare

Fredrik Edman. Fotograf Johan Persson.

Generalized lock-in amplifier for precision measurement of high frequency signals

• Siyuan Fu
  • Atsunori Sakurai
  • Liang Liu
  • Fredrik Edman
  • Tönu Pullerits
  • Viktor Öwall
  • Khadga Jung Karki

Summary, in English

We herein formulate the concept of a generalized lock-in amplifier for the precision measurement of high frequency signals based on digital cavities. Accurate measurement of signals higher than 200 MHz using the generalized lock-in is demonstrated. The technique is compared with a traditional lock-in and its advantages and limitations are discussed. We also briefly point out how the generalized lock-in can be used for precision measurement of giga-hertz signals by using parallel processing of the digitized signals.

• Kemisk fysik
  • Institutionen för elektro- och informationsteknik
  • ELLIIT: the Linköping-Lund initiative on IT and mobile communication

Review of Scientific Instruments