Han ska driva VentureLab på Campus Helsingborg

Vi är glada och stolta över att välkomna Helsingborgsprofilen och parallellentreprenören Karsten Deppert till oss. Karsten ska driva etableringen av VentureLab på Campus Helsingborg.

Läs hela artikeln på 8till5.se:

"Klart med ledare till Venture Lab på Campus Helsingborg"

Genom att etablera verksamheten även i Helsingborg hoppas LU Innovation och VentureLab kunna ta tillvara på det intresse för entreprenörskap och innovationer som finns bland Campus-studenterna.

– Vi kommer att flytta in i Mindparks lokaler precis bredvid Campus och vi är väldigt glada för att ha Karsten Deppert med oss. Han har både erfarenhet och engagemang och dessutom ett fantastiskt nätverk som kommer att vara en stor tillgång, säger Johanna Östberg som är verksamhetsledare för VentureLab.

Karsten Deppert är nominerad till Skånes mest företagsamma människa 2016 och är medgrundare till flera företag, bland annat Contentor och Rescued Fruits. Han äger företagsmiljöerna Mindpark och E-commerce Park och kommer nu att jobba deltid med att starta upp VentureLab på Campus tillsammans med studentmedarbetare. Det handlar framförallt om att ge stöd till fler studenter att realisera företagsidéer.

– Det är ett jättespännande uppdrag som ligger mig varmt om hjärtat – att få möjlighet att hjälpa studenter att förverkliga sina idéer, säger Karsten Deppert.

Invigning av VentureLabs verksamhet på Campus Helsingborg kommer att ske den 5 december.

Vill du kontakta Karsten? Du når honom på karsten [dot] deppert [at] venturelab [dot] lu [dot] se (karsten[dot]deppert[at]venturelab[dot]lu[dot]se)  eller 073-955 93 31